Training marketinguitingen: Verantwoord en klantgericht communiceren volgens 4:19 Wft
-
Categorie
MiFID II
-
Type
Klassikaal
-
Doorlooptijd
1 dag
-
Startdatum
In overleg
-
Kosten
Op aanvraag
-
Talen
NL
Wil je als financiële onderneming precies weten wat er wettelijk wel en niet mag bij marketing en communicatie in de financiële dienstverlening? Tijdens de training Marketinguitingen leer je op een heldere en praktische manier wat de regels zijn en hoe je deze toepast binnen jouw organisatie.
Artikel 4:19 Wft stelt duidelijke eisen aan de informatie die je verstrekt aan (potentiële) klanten. Jouw uitingen moeten correct, duidelijk en niet-misleidend zijn – of het nu gaat om advertenties, websites, brochures of social media posts. Deze normen zijn verder uitgewerkt in onder andere de Beleidsregel Informatieverstrekking van de AFM en de Leidraad Duurzaamheidsclaims. Naast deze open normen ben je soms ook verplicht om bepaalde uitingen, zoals een risico-indicator, op te nemen.
Maar hoe zorg je ervoor dat jouw marketinguitingen juridisch kloppen én voor je klant begrijpelijk blijven?
In deze training leer je precies hoe je dat doet – met praktische voorbeelden en duidelijke richtlijnen.
In deze training
- Leggen we stap voor stap uit wat de wettelijke vereisten zijn voor jouw marketinguitingen
- Bespreken we praktijkvoorbeelden: wat mag wel, wat mag niet?
- Krijg je inzicht in veelgemaakte fouten en best practices
- Leer je hoe je jouw uitingen binnen de wettelijke kaders kunt laten beoordelen
Of je nu verantwoordelijk bent voor marketing, compliance of productmanagement: na deze sessie weet je precies waar je op moet letten om compliant én klantgericht te blijven.
Artikel 4:19 lid 2 Wft vereist dat:
De door een financiële onderneming aan cliënten verstrekte of beschikbaar gestelde informatie, waaronder reclame-uitingen, ter zake van een financieel product, financiële dienst of nevendienst is correct, duidelijk en niet misleidend.
Maatwerk
We kunnen deze training op maat voor uw organisatie aanpassen. Neem contact met ons op voor meer informatie over maatwerk of een incompany-training.
Planning
De training vindt plaats in Amsterdam-IJburg of Driebergen in de Nederlandse taal en duurt 1,5 uur. Bij minimaal 5 deelnemers gaat de training door. Elke groep bestaat uit maximaal 12 deelnemers.
Doelgroep
Marketing- en/of communicatiemedewerkers, Compliance officers, productmanagers en verder iedereen die betrokken is bij het opstellen van productinformatie en andere uitingen aan consumenten.
Persoonlijk advies
Interesse in een praktische opleiding die jouw werknemers met plezier zullen volgen? Een inschrijving is zo geregeld. Neem contact met ons op, en wij gaan direct voor je aan de slag.
Veelgestelde vragen (FAQ's)
Wat zijn de mogelijkheden tot maatwerk?
Wij vinden dat onze opleidingen praktische relevantie moeten hebben voor alle cursisten. We passen onze standaardprogramma’s graag voor je aan, zodat ze aansluiten bij wat er in jouw organisatie speelt. Je kunt content personaliseren of een combinatie maken van onderwerpen uit verschillende DSI-registers. Lees meer over de mogelijkheden tot maatwerk.
Wie zitten er achter The Ministry of Compliance?
The Ministry of Compliance is een initiatief van Projective Group, specialisten op het gebied van financiële wet- en regelgeving. De opleidingen worden samengesteld door ervaren consultants, aangevuld met de kennis van externe experts.